Liikuttava logo2

FB f Logo blue 100  Olemme
Facebookissa!
 
Liikuttava logo2
 
 

Liiku itsellesi hyvä olo!

  • Liikuttavalla pidettävät 8-15 kerran pienryhmäkurssit pitävät sinut liikkeessä ympäri vuoden. Kesän ryhmiin ilmoittautuminen alkaa huhtikuun alusta.
  • Tarjolla myös monipuolisia workshopeja ja muita liikunnallisia tapahtumia ilman pidempää sitoutumista
  • Yksityistunteina Liikuttava:lla neljän kerran workshop, oma viikoittainen treeni, yksittäinen tunti tai kuntovalmennus omalle kaveri-, työ- tai treeniporukalle! Tilauksesta ohjausta myös muualla!
  • Henkilökohtaista kuntovalmennusta läpi vuoden! Ota rohkeasti yhteyttä niin jutellaan lisää
  • Liikuttava on myös Facebookissa!

HUHTIKUUSSA

  • LIIKKUVA SELKÄ perjantaisin 5.4-10.5 (ei 19.4) klo 17.30-18.45.  Liikkuva selkä workshop on viiden kerran kokonaisuus, jossa keskitytään selän, niska- ja hartiaseudun sekä keskivartalon lihasten hyvinvointiin. Tavoitteena on vahvistaa keskivartalon lihaksia, vähentää lihaskireyksiä ja parantaa kehonhallintaa ja ryhtiä. Harjoittelun ohessa saat myös vinkkejä selkäongelmien ennaltaehkäisyyn ja selän hyvinvoinnin ylläpitoon. Kärsitkö pitkittyneestä selkäkivusta? Oletko kenties saanut ohjeita lääkäriltä tai fysioterapeutilta kuntouttaa ja liikuttaa selkääsi? Omatoiminen harjoittelu helposti jää pienelle tai unohtuu ajan kanssa. Mitä jos ilmoittautuisit mukaan pienryhmään, jossa saat fysioterapeutin ohjauksessa ja opastuksessa liikutettua turvallisesti selkääsi? Pienessä ryhmässä myös yksilöllinen ohjaus on mahdollista ja harjoitteet tulee tehtyä oikein ja ne tulee tehtyä, jos ne kotioloissa ovat jääneet tekemättä. Aktiivinen kuntoutus vähentää selkäkipuja tai voi jopa poistaa ne kokonaan. Tämä workshop sopii myös niille, joilla selkäkipuja ei ole. Tämän jälkeen niitä vielä pienemmällä todennäköisyydellä tuleekaan :-) Workshopin ohjaa fysioterapeutti ja PhysioPilates -ohjaaja Elina Torro. Hinta 79 euroa. Sitovat ilmoittautumiset 29.3 mennessä: satu(at)liikuttava.fi tai yhteydenottolomakkeella.

TOUKOKUU

  • AISTIEN ARMOILLA LUENTO JA RENTOUTUS sunnuntaina 5.5 klo 10.15-12.30. Tässä Aistien armoilla -workshopissa keskitytään aikuisen ihmisen sensomotorisen kuvan haasteisiin. Workshop on kaksiosainen sisältäen osallistavan luennon sensomotoriikasta sekä toiminnallisen rentoutuksen kotiharjoitteineen. Tutustu workshopin sisältöön tarkemmin tästä. Ohjaana tässä workshopissa Sensomotoriikan asiantuntija, Liikunnanohjaaja AMK Jarno Jokela. Hinta 35 euroa. Ilmoittaudu mukaan 30.4.2019 mennessä sähköpostitse: satu(at)liikuttava.fi tai yhteydenottolomakkeella. Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä, mikäli haluat maksaa liikuntaeduilla.
  • PITKÄ YIN JOOGA sunnuntaina 5.5. klo 13.30-15.30. Tule pysähtymään kiireisen arjen keskellä ja nauttimaan rauhallisesta joogaharjoituksesta. Yin jooga edistää sidekudosalueiden aineenvaihduntaa, liikkuvuutta ja tasapainottaa koko kehoa. Sidekudosta on kehossamme joka puolella, erityisen paljon sitä on lantion ja alaselän alueella johon yin joogaharjoitukset eniten vaikuttavat. Tämän kaksituntisen aikana saat lihaksesi venymään, mielesi rauhoittumaan ja aineenvaihdunnan mukavasti käyntiin. Joogan ohjaa joogaopettaja (RYT 500) ja Pilates Health ohjaajaa Eeva-Maria Pasonen. Hinta 30 euroa. Maksetaan Liikuttavan tilille ohjeiden mukaisesti ennen joogaa tai paikan päällä liikuntaeduilla. Ilmoittaudu mukaan 30.4.2019 mennessä sähköpostitse: satu(at)liikuttava.fi tai yhteydenottolomakkeella. Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä, mikäli haluat maksaa liikuntaeduilla. Lämpimästi tervetuloa mukaan!
  • CROSSCORE sunnuntaisin 12.5-2.6 klo 16.45-18.00. CrossCore on katosta roikkuva toiminnallisen harjoittelun väline. Liikkeet tehdään vartalon omaa painoa hyödyntäen ja liikekulmia muuttamalla. Monipuoliset voima-, tasapaino- ja liikkuvuusharjoitukset haastavat sinut aivan uudella tavalla, kuin mihin ehkä olet tottunut. Tule rohkeasti kokeilemaan CrossCore-naruja tähän neljän kerran työpajaan ja haasta itsesi kunnon treeniin! Liikevariaatioita löytyy kaiken tasoisille liikkujille. Pienryhmässä pääset treenaamaan tehokkaasti ja saat myös henkilökohtaista ohjausta liikkeisiin. Ilmoittaudu pian, sillä mukaan mahtuu enintään 8 osallistujaa! Ohjaaja: Personal Trainer, CrossCore Rotational Bodyweight Trainer, Satu Rintamäki. Hinta: 55€, maksu myös eri liikuntaeduilla onnistuu. Ilmoittautumiset 8.5 mennessä: satu(at)liikuttava.fi tai yhteydenottolomakkeella.
  • ÄITI-VAUVAPILATES tiistaisin 14.5-11.6 klo 12-13. Äiti-vauvapilates on äidin ja alle vuoden ikäisen vauvan ihana yhteinen liikuntahetki. Kurssilla tuetaan äidin ja vauvan varhaista vuorovaikutussuhdetta ja vauvan motorista kehitystä, samalla kun äiti palautuu raskausajasta ja synnytyksestä turvallisesti lantionpohjaa vahvistaen. Lantionpohjan toimintahäiriöt (mm. virtsankarkailu ja kohdun laskeuma) ovat hyvin yleisiä synnytyksen jälkeen, synnytystavasta riippumatta. Oikeanlaisella liikunnalla pystytään lieventämään tai ehkäisemään toimintahäiriöitä ja nopeuttamaan vatsalihaserkauman palautumista. Pilateksen avulla ryhti paranee, liikkuvuus lisääntyy ja keskivartalo tiivistyy, sekä pystytään helpottamaan niska-hartiaseudun jumeja. Voit osallistua kurssille kun oma vointisi sen sallii ja lääkäri on tehnyt sinulle jälkitarkastuksen. Pieni ryhmäkoko takaa yksilöllisen ohjaamisen. Tunnilla ohjaaja voi halutessasi tarkistaa sinun vatsalihaserkauman ja voit kysyä miltä askarruttavia kysymyksiä. Pääset samalla juttelemaan samassa tilanteessa olevien äitien kanssa. Kurssilta saat myös kotijumppaohjeet. Ohjaajana toimii yli 10-vuotta liikunnan parissa töitä tehnyt äitiysliikunnan-ohjaaja, sekä PilatesHealth-ohjaaja Reija Laitinen. Pidetään huolta sekä kehosta, että mielestä vauva-arjen keskellä . Hinta 59 euroa. Sitovat ilmoittautumiset maaliskuussa alkavaan ryhmään 8.5 mennessä: satu(at)liikuttava.fi tai yhteydenottolomakkeella. Ilmoitathan myös mikäli haluat maksaa workshopin jollain liikuntaedulla.
  • KAHVAKUULA tiistaisin 28.5-18.6 klo 17.45-19.00. Kesätreeniä kahvakuulalla! Kuulalla saat treeniä koko keholle ja treenata voi missä vaan! Kaipaatko apua kahvakuulan tekniikoihin ja vinkkejä omiin treeneihin? Entä minkä painoinen kuulan pitäisi olla? Näihin ja muihinkin mieltä painaviin kuulakysymyksiin saat vastauksia Kahvakuulan workshopissa. Tässä neljän kerran kahvakuulan tekniikkakurssissa käydään läpi kahvakuulan tekniikoita pienryhmässä. Mainio tapa saada kipinä kuulailusta koko kesäksi. Jokaisella kerralla opetellaan ensin tekniikat liikkeisiin ja lopputunnista tehdään treeni opituilla liikkeillä. Kurssi sopii niin aloittelijoille kuin jo kuulalla treenanneille. Mukaan mahtuu enintään 10 osallistujaa, jotta yksilöllinen ohjaus ja neuvonta ovat mahdollisia. Et tarvitse omaa kahvakuulaa, vaan ne löytyvät lainaksi Liikuttavalta. Ohjaaja: Personal Trainer, Satu Rintamäki. Hinta: 55€, sisältää pienen treenioppaan. Maksu myös eri liikuntaeduilla onnistuu. Ilmoittautumiset 23.5 mennessä: satu(at)liikuttava.fi tai yhteydenottolomakkeella.

Mitä sinä haluaisit Liikuttavalla tapahtuvan tai haluaisitko itse järjestää jotain tapahtumia tai workshopeja? Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää!

KESÄN 2019 AIKATAULU 
 

KESÄN VIIKKOTUNNIT 2.5-30.6, yhteensä 8 kertaa, hinta 80 euroa/ryhmä

 

LempeäPilates maanantaisin klo 15.40-16.50

Pilates on kehonhallintamenetelmä joka vahvistaa tukilihaksia, syventää hengitystä, parantaa ryhtiä ja lisää voimaa. Tällä kurssilla tehdään harjoitukset normaalia rauhallisemmin. Kurssi sopii kaikenikäisille, hyvin myös Senioreille. Ohjaajana Eeva Maria Pasonen

Pilates maanantaisin klo 17-18

Pilates vahvistaa tukilihaksia, syventää hengitystä, parantaa ryhtiä ja lisää voimaa. Pilates on rauhallinen, mutta tehokas flow harjoitus joka sopii kaikille (paitsi raskaana oleville). Et tarvitse aikaisempaa kokemusta lajista. Ohjaajana Eeva Maria Pasonen

Vinyasa Flow jooga maanantaisin klo 18.10-19.10

Vinyasa jooga on dynaaminen joogalaji, jossa hengitys ja liike yhdistyvät ja synnyttävät näin virtaavan harjoituksen. Vinyasa harjoitus tuottaa lämpöä kehossa, kehittää voimaa, kestävyyttä, joustavuutta ja notkeutta. Vinyasa harjoitus lisää fyysisen voiman lisäksi myös mielen lujuutta ja rauhoittumista tähän hetkeen. Tunti on fyysinen mutta harjoitus tehdään aina lempeästi omaa kehoa kuunnellen. Sopii kaikille paitsi raskaana oleville. Et tarvitse aikaisempaa kokemusta joogasta. Ohjaajana Eeva Maria Pasonen

Yin jooga maanantaisin klo 19.20-20.30

Yin jooga on rauhallinen, palauttava ja helppo joogalaji, jossa lihasten sijasta venytetään sidekudosta. Jooga-asanoissa viivytään pidempään, useita minuutteja, ja näin edistämme sidekudosalueitten aineenvaihduntaa, liikkuvuutta ja energiansaantia. Tunti sopii kaikille, et tarvitse aikaisempaa kokemusta joogasta. Ohjaajana Eeva Maria Pasonen

PhysioPilates tiistaisin klo 19.20-20.30, keskiviikoisin klo 17.50-19.00

PhysioPilates on fysioterapeutin ohjaamaa pilatesharjoittelua. PhysioPilates-harjoitteilla opitaan mm. käyttämään kehon lihaksia optimaalisesti, jolloin liian yliaktiiviset lihakset rentoutuvat ja keskivartalon ryhtiä tukevat lihakset vahvistuvat. Näin edistetään parantuneen kehonhallinnan kautta omaa hyvinvointia. PhysioPilates-harjoittelu sopii kaikille pilateskokemuksesta tai terveysongelmista riippumatta. Ohjaajana Elina Torro

Ulkotreenit keskiviikkoisin klo 18-20 välillä

paikka/teema vaihtuva, maksuton ryhmissä mukana oleville, muilta kymmenen euron kertamaksu. Ohjaajana Satu Rintamäki

Kuntopiiri torstaisin klo 17.20-18.30

Tehokas matalan kynnyksen lihaskuntotunti, jossa treenataan erityylisin kiertoharjoitteluin joko eri välineitä tai oman kehon painoa hyödyntäen. Liikkeistä on tarjolla eri versiot, jotta jokainen saa kunto- ja taitotasoonsa sopivan treenin. Jos ei tule lähdettyä salille omatoimisesti, niin tule tekemään valmiiksi suunniteltua lihaskunto-ohjelmaa ohjaajan opastuksessa ja valvonnassa sekä mukavan pienryhmän kannustaessa. Tämä piiri on kaiken lisäksi vielä todella monipuolista ja hauskaa. Lihaskestävyyttä, voimaa ja aerobista kuntoa - liikkuvuutta unohtamatta. Ohjaajana Satu Rintamäki

Core&Kuula torstaisin klo 18.45-19.45

Näillä tunneilla keskitymme keskivartalon tukea lisääviin liikkeisiin sekä käytämme kahvakuulia monipuolisesti erilaisissa voima-, liikkuvuus-, kestävyys- ja kehonhallintaharjoitteissa. Näille tunneille voi tulla ilman aiempaa kuulaharjoittelukokemusta. Ohjaaja auttaa teknikoissa, jolloin treenaaminen on turvallista. Sopivaa haastetta luvassa jokaisen kunto- ja taitotaso huomioiden. Ohjaajana Satu Rintamäki

CrossCore sunnuntaisin klo 18.10-19.10

Kehonhallintaa, voimaa ja tasapainoa kehittävä tunti, jossa pääosin treenataan katosta roikkuvien CrossCore -voimanarujen avulla. Monipuolisia voima-, tasapaino-, ja liikkkuvuusharjoitteita tarjolla eri liikevariaatioin kaiken tasoisille liikkujille. Tule ja haasta itsesi vähän erilailla, mihin olet ehkä tottunut! Ohjaajana Satu Rintamäki

Pilates&venyttely sunnuntaisin klo 19.20-20.30

Näillä tunneilla avaamme ja vahvistamme kehoa erilaisilla pilates- ja venyttelyliikkeillä. Teemme harjoitteet matolla rauhalliseen tahtiin. Käytämme oman kehon lisäksi välineinä mm. kuminauhoja, pilates- ja hierontapalloja sekä pilatesrullia. Nämä tunnit ovat kaikille sopivaa kehonhuoltoa ja kehon syvien tukilihasten vahvistusta, mitään ennakkotietoja ei tarvita. Tunnilla on tarjolla vaihtoehtoisia liikkeitä ja jokaiselle löytyy varmasti hyvä tapa parantaa omaa hyvinvointiaan. Ohjaajana Satu Rintamäki

 

Kesän treeniryhmät ovat kahdeksan kerran kokonaisuuksia touko/kesäkuussa ajalla 2.5-30.6, hinta 80euroa/ryhmä. Ryhmissä treenataan hyvällä sykkeellä tai rentoutuen mukavassa ilmapiirissä ohjaajan opastuksella. Ryhmiin ilmoittaudutaan etukäteen koko jaksolle. Jos et joku kerta pääse osallistumaan oman ryhmän tuntiisi, voit päästää jonkun tuttusi liikkumaan puolestasi tai tulla korvaamaan tunnin jossain muussa ryhmässä. Jos ryhmissä on tilaa, niihin voi tulla mukaan myös 15 euron kertamaksulla (ulkotreenit 10 euroa).

Ilmoittautumiset ja lisätiedot sähköpostitse: satu(at)liikuttava.fi tai yhteydenottolomakkeella.

Liikuttava kiertää kesän aikana myös erilaisissa tapahtumissa ja yksityistilaisuuksissa liikuttamassa ihmisiä. Oli kyseessä polttarit, synttärit, tykyt/tyhyt tai muut, niin ota yhteyttä!