fbpx
Skip to content

Ajankohtaista

Liikuttavan toiminta alkaa uudelleen 14.5.2020. Ilmoittautuminen tuleviin viikkotunteihin, workshopeihin ja pienryhmävalmennuksiin on nyt käynnissä. Olemme yhteydessä kaikkiin mukaan ilmoittautuneille ennen aloitusta. Seuraamme myös koronarajoituksia tarkasti ja mikäli uusia rajoituksia tulee, niin siinä tapauksessa tunnit peruuntuvat tai ne siirretään verkkoon.

TULEVAT WORKSHOPIT

TOUKOKUU

JUOKSU WORKSHOP torstaisin 14.5-11.6 klo 17.15-18.45. Opi juoksun perusteet, juoksutekniikkaa ja ammenna vinkit omatoimiseen harjoitteluun kesän juoksu workshopissa. Workshopin ohjaavat Liikuttavan oma Personal trainer Satu Rintamäki sekä fysioterapeutti, PhysioPilates ohjaaja Elina Torro. Elinalla on yleisurheilutaustaa Suomen huipulta asti, joten nyt on nainen paikallaan opastamassa oikeaan juoksutekniikkaan. Ryhmä kokoontuu tapaamisten alussa Liikuttavalla. Joka kerta myös ulkoillaan lähialueella eli kaiva lenkkikengät kaapista ja ilmoittaudu mukaan! Workshopissa käydään läpi juoksun fysiologisia perusteita, juoksutekniikkaa sekä testaamme aerobista kuntoa. Workshopiin ei ole taito- tai kuntovaatimuksia, jokainen pääsee kokeilemaan juoksua tässä workshopissa tasolleen sopivassa määrin. Juoksu workshop toteutetaan 6-9 osallistujan pienryhmänä. Hinta 80 euroa, sis. 5 kertaa.

KESÄHUOLLOT torstaisin 14.5-11.6 klo 19.00-20.30. Liikuttavan kehonhuolto on monipuolinen huoltotunti, jossa pääset tutustumaan erilaisiin kehonhuoltomenetelmiin ja välineisiin. Mikäli kroppa tuntuu jähmeältä, niin mikä olisikaan parempi tapa, kun rentoutua ja antaa hetki aikaa oman kehon palautumiseen ja huoltaviin harjoitteisiin. Jokainen huoltokerta on vähän erilainen ja pääset tämän kurssin aikana tutustumaan pilatesrullaan, – palloon, kuminauhaan, gua sha krapaan, hierontarullaan ja -palloon sekä keppiin kehonhuoltovälineenä. Ohjaajana Liikuttavan personal trainer Satu Rintamäki. Hinta 80 euroa sis. 5 kertaa tai kertamaksu 20 euroa. Huom. 3. kerta 28.5 on muutettu Tuija Vuorion ohjaamaksi ”Qi gong ja gua sha itsehoitomenetelmänä”.

KESÄKUU

PITKÄ YIN JOOGA perjantaina 5.6.200 klo 17.30-19.30. Tule nauttimaan pitkistä ja lempeistä yin joogan venytyksistä kokonaisen kahden tunnin ajaksi. Tämän kaksituntisen aikana saat lihaksesi venymään, mielesi rauhoittumaan ja aineenvaihdunnan mukavasti käyntiin. Yin jooga edistää sidekudosalueiden aineenvaihduntaa, liikkuvuutta ja tasapainottaa koko kehoa. Sidekudosta on kehossamme joka puolella, erityisen paljon sitä on lantion ja alaselän alueella johon yin joogaharjoitukset eniten vaikuttavat. Yin joogan avulla tulet koko ajan tietoisemmaksi itsestäsi ja omista tarpeistasi. Yin jooga saattaa vapauttaa kehosta myös erilaisia tunnelukkoja ja on palauttava, voimaannuttava harjoitus stressaavassa elämäntilanteessa. Sopii hyvänä vastapainona myös dynaamisille liikuntalajeille. Tämä kurssi sopii kaikille ikään tai kuntoon katsomatta. Ota mukaasi joustavat, lämpimät vaatteet ja vesipullo. Salista löytyy matot ja kaikki tunnilla tarvittavat pienvälineet. Jos et ole ennen ollut joogassa ja haluaisit kokeilla, sopii tämä kaksituntinen loistavasti myös ensikertalaiselle. Kurssin ohjaa joogaopettaja (RYT 500) ja Pilates Health ohjaajaa Eeva-Maria Pasonen. Hinta 30 euroa. Maksetaan Liikuttavan tilille ohjeiden mukaisesti ennen joogaa tai paikan päällä liikuntaeduilla. Ilmoitaudu mukaan 1.6 mennessä. Jooga toteutetaan 8-12 osallistujalla ja paikat joogasta täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Joogan toteutuminen vahvistetaan erillisellä sähköpostilla viimeistään 2 vuorokautta ennen joogaa.

INTO STILLNESS YIN JOOGA perjantaina 12.6 klo 17.30-19.30. Tervetuloa viettämään kesäkuista perjantai-iltaa pitkän Yin joogan parissa, jossa aisteja hivelevät eteeriset öljyt tukevat harjoitustasi.
Yin jooga on kehoa ja hermostoa rauhoittava sekä kehon liikelaajuutta parantava ja ylläpitävä joogamuoto. Pitkäkestoisten ja passiivisten asanapitojen aikana pääsemme ulottamaan hyviä vaikutuksia lihaksia syvemmille sidekudostasoille parantaen nivelten ja sidekudosalueiden aineenvaihduntaa. Yin joogaharjoitus täydentää ihanteellisella tavalla aktiivisia joogalajeja tai muuta vahvaa liikuntaa. Täydellisen rentouden ja hiljaisuuden kokeminen tässä ihanan pitkässä harjoituksessa auttaa hermojärjestelmää rauhoittumaan tehokkaalla tavalla ja vähentää siten stressin ja kiireen vaikutuksia elämässä. Harjoituksen tavoitteena onkin kiireestä, stressistä ja muista rasituksista terveellisellä tavalla palautunut keho ja mieli. Eteeriset öljyt ovat harjoituksessa tukemassa rauhoittumista ja levollista mielentilaa. Harjoituksessa käytettävät öljyt ovat puhtaita Young Livingin eteerisiä öljyjä. Öljyt höyrytetään huoneilmaan, mutta halutessasi voit myös sipaista öljyä ranteeseen tai esim. korvan taakse ennen harjoituksen alkua. Joogan ohjaa RYT200 joogaopettaja Katja Kivijärvi. Hinta 30 euroa. Maksetaan Liikuttavan tilille ohjeiden mukaisesti ennen joogaa tai paikan päällä liikuntaeduilla. Ilmoitaudu mukaan 7.6 mennessä. Jooga toteutetaan 8-12 osallistujalla ja paikat joogasta täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Joogan toteutuminen vahvistetaan erillisellä sähköpostilla viimeistään 2 vuorokautta ennen joogaa.

Mitä sinä haluaisit Liikuttavalla tapahtuvan tai haluaisitko itse järjestää jotain tapahtumia tai workshopeja? Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää!

KESÄ 2020 VIIKKOTUNTIEN AIKATAULU ajalla 17.5-1.7.2020

Tuntikuvaukset:

CrossCore: sunnuntaisin klo 18.10-19.10

Kehonhallintaa, voimaa ja tasapainoa kehittävä tunti, jossa pääosin treenataan katosta roikkuvien CrossCore -voimanarujen avulla. Monipuolisia voima-, tasapaino-, ja liikkkuvuusharjoitteita tarjolla eri liikevariaatioin kaiken tasoisille liikkujille. Tule ja haasta itsesi vähän erilailla, mihin olet ehkä tottunut! Kausi aloitetaan tekniikan kertauksella, eli mukaan voit tulla, vaikka sinulla ei olisi aiempaa kokemusta CrossCore treeneistä! Ota Core haltuun ja tule testaamaan narut! Mukaan oma juomapullo, sisäkengät ja hikipyyhe. Ohjaajana Satu Rintamäki. Hinta 80 euroa, sis. 7 kertaa.

Pilates&Venyttely: sunnuntaisin klo 19.20-20.30

Näillä tunneilla avaamme ja vahvistamme kehoa erilaisilla pilates- ja venyttelyliikkeillä. Teemme harjoitteet matolla rauhalliseen tahtiin. Käytämme oman kehon lisäksi välineinä mm. kuminauhoja, pilates- ja hierontapalloja sekä pilatesrullia. Nämä tunnit ovat kaikille sopivaa kehonhuoltoa ja kehon syvien tukilihasten vahvistusta, mitään ennakkotietoja ei tarvita. Tunnilla on tarjolla vaihtoehtoisia liikkeitä ja jokaiselle löytyy varmasti hyvä tapa parantaa omaa hyvinvointiaan. Mukaan oma juomapullo, kaikki välineet löytyvät Liikuttavalta lainaan tunnin ajaksi. Huom. tunnin kesto 70 min. Ohjaajana Satu Rintamäki. Hinta 80 euroa, sis. 7 kertaa.

Pilates: maanantaisin klo 17.15-18.15

Pilates on kehonhallintamenetelmä joka vahvistaa tukilihaksia, syventää hengitystä, parantaa ryhtiä ja lisää voimaa. Pilates on rauhallinen, mutta tehokas flow harjoitus joka sopii kaikille (paitsi raskaana oleville). Et tarvitse aikaisempaa kokemusta lajista. Mukaan tarvitset vain joustavat vaatteet, vesipullon ja iloista mieltä. Tunnit ohjaa Pilates Health ohjaaja ja joogaopettaja Eeva-Maria Pasonen. Hinta 80 euroa, sis. 7 kertaa.

Vinyasa Flow jooga: maanantaisin klo 18.25-19.25

Vinyasa jooga on dynaaminen joogalaji, jossa hengitys ja liike yhdistyvät ja synnyttävät näin virtaavan harjoituksen. Vinyasa harjoitus tuottaa lämpöä kehossa, kehittää voimaa, kestävyyttä, joustavuutta ja notkeutta. Vinyasa harjoitus lisää fyysisen voiman lisäksi myös mielen lujuutta ja rauhoittumista tähän hetkeen. Tunti on fyysinen mutta harjoitus tehdään aina lempeästi omaa kehoa kuunnellen. Sopii kaikille paitsi raskaana oleville. Et tarvitse aikaisempaa kokemusta joogasta. Tuntien sisältö ja harjoutussarjat vaihtelevat eri teemoin. Ota mukaasi oma juomapullo ja iloista mieltä, joogamaton saat tarvittaessa lainaan Liikuttavalta. Joogan ohjaa RYT 500 joogaohjaaja Eeva Maria Pasonen. Lämpimästi tervetuloa! Hinta 80 euroa, sis. 7 kertaa.

Yin jooga: maanantaisin klo 19.35-20.35

Yin jooga on rauhallinen, palauttava ja helppo joogalaji, jossa lihasten sijasta venytetään sidekudosta. Jooga-asanoissa viivytään pidempään (useita minuutteja) ja näin edistämme sidekudosalueitten aineenvaihduntaa, liikkuvuutta ja energiansaantia. Sidekudosta on kehossamme joka puolella, erityisesti lantion ja ristiselän alueella johon yin harjoitus eniten vaikuttaa. Fyysisen harjoituksen lisäksi yin jooga on voimakas mielenharjoitus joka auttaa meitä pysähtymään ja antaa voimaa stressaavassa ja kiireisessä elämäntilanteessa. Tunti sopii kaikille, et tarvitse aikaisempaa kokemusta joogasta. Ota mukaasi vesipullo ja halutessasi oma matto/viltti/joogablokki, joogamaton ja viltin saat tarvittaessa lainaksi myös Liikuttavalta. Joogan ohjaa RYT 500 joogaohjaaja Eeva Maria Pasonen. Lämpimästi tervetuloa! Hinta 80 euroa, sis. 7 kertaa.

Kuntopiiri: tiistaisin klo 17.30-18.35

Tehokas matalan kynnyksen lihaskuntotunti, jossa treenataan erityylisin kiertoharjoitteluin joko eri välineitä tai oman kehon painoa hyödyntäen. Kaksi peräkkäistä kertaa ovat aina samantyylisiä ja liikkeistä on tarjolla eri versiot, jotta jokainen saa kunto- ja taitotasoonsa sopivan treenin. Jos ei tule lähdettyä salille omatoimisesti, niin tule tekemään valmiiksi suunniteltua lihaskunto-ohjelmaa ohjaajan opastuksessa ja valvonnassa sekä mukavan pienryhmän kannustaessa. Tämä piiri on kaiken lisäksi vielä todella monipuolista ja hauskaa. Lihaskestävyyttä, voimaa ja aerobista kuntoa – liikkuvuutta unohtamatta. Mukaan oma juomapullo, sisäkengät ja hikipyyhe. Ohjaajana Satu Rintamäki. Huom. tunnin kesto 65min. Hinta 80 euroa, sis. 7 kertaa.

Core&Kuula: tiistaisin klo 18.45-19.50

Näillä tunneilla keskitymme keskivartalon tukea lisääviin liikkeisiin sekä käytämme kahvakuulia monipuolisesti erilaisissa voima-, liikkuvuus-, kestävyys- ja kehonhallintaharjoitteissa. Joka tunti on vähän erilainen, etenemme kevään aikana progressiivisesti kohti haastavampia harjoitteita. Näille tunneille voi tulla ilman aiempaa kuulaharjoittelukokemusta. Kaikille löytyy oma tapa harjoitella. Näillä tunneilla saat varmasti tukea keskivartaloon, lihaskestävyyttä, liikkuvuutta sekä myös aerobista kuntoa kehitettyä. Mukaan oma juomapullo ja hikipyyhe. Ohjaajana Satu Rintamäki. Huom. tunnin kesto 65 minuuttia. Hinta 80 euroa, sis 7 kertaa.

PhysioPilates: keskiviikkoisin klo 18.00-19.10

PhysioPilates on fysioterapeutin ohjaamaa pilatesharjoittelua. PhysioPilates-harjoitteilla opitaan mm. käyttämään kehon lihaksia optimaalisesti, jolloin liian yliaktiiviset lihakset rentoutuvat ja keskivartalon ryhtiä tukevat lihakset vahvistuvat. Näin edistetään parantuneen kehonhallinnan kautta omaa hyvinvointia. PhysioPilates-harjoittelu sopii kaikille pilateskokemuksesta tai terveysongelmista riippumatta. Ohjaaja antaa tunnilla vaihtoehtoisia tapoja liikkeiden suorittamiseen. PhysioPilates-harjoittelu sopii erinomaisesti kehonhuoltomenetelmäksi muun liikuntaharjoittelun oheen. Tunnit ohjaa fysioterapeutti ja PhysioPilates ohjaaja Elina Torro. Huom. tunnin kesto 70min. Hinta 80 euroa, sis. 7 kertaa.

Liikkuva selkä: keskiviikkoisin klo 19.20-20.30 PERUTTU

Näillä tunneilla keskitytään selän, niska- ja hartiaseudun sekä keskivartalon lihasten hyvinvointiin. Tavoitteena on vahvistaa keskivartalon lihaksia, vähentää lihaskireyksiä ja parantaa kehonhallintaa ja ryhtiä. Harjoittelun ohessa saat myös vinkkejä selkäongelmien ennaltaehkäisyyn ja selän hyvinvoinnin ylläpitoon. Tunnin ohjaa fysioterapeutti ja PhysioPilatesohjaaja Elina Torro. Huom. tunnin kesto 70 minuuttia. Hinta 80 euroa, sis. 7 kertaa.