fbpx
Skip to content

Ajankohtaista

WORKSHOPIT

PITKÄ YIN JOOGA ke 31.7 klo 18-20. Tule nauttimaan pitkistä ja lempeistä yin joogan venytyksistä kokonaisen kahden tunnin ajaksi. Tämän kaksituntisen aikana saat lihaksesi venymään, mielesi rauhoittumaan ja aineenvaihdunnan mukavasti käyntiin. Yin jooga edistää sidekudosalueiden aineenvaihduntaa, liikkuvuutta ja tasapainottaa koko kehoa. Sidekudosta on kehossamme joka puolella, erityisen paljon sitä on lantion ja alaselän alueella johon yin joogaharjoitukset eniten vaikuttavat. Yin joogan avulla tulet koko ajan tietoisemmaksi itsestäsi ja omista tarpeistasi. Yin jooga saattaa vapauttaa kehosta myös erilaisia tunnelukkoja ja on palauttava, voimaannuttava harjoitus stressaavassa elämäntilanteessa. Sopii hyvänä vastapainona myös dynaamisille liikuntalajeille. Tämä tunti sopii kaikille ikään tai kuntoon katsomatta. Ota mukaasi joustavat, lämpimät vaatteet ja vesipullo. Salista löytyy matot ja kaikki tunnilla tarvittavat pienvälineet. Otathan kuitenkin oman viltin/pyyhkeen maton suojaksi, toki oma mattokin on ok. Jos et ole ennen ollut joogassa ja haluaisit kokeilla, sopii tämä kaksituntinen loistavasti myös ensikertalaiselle. Joogan ohjaa joogaopettaja (RYT 500) ja Pilates Health ohjaajaa Eeva-Maria Pasonen. Hinta 35 euroa. Tunti maksetaan verkkomaksuna tai liikuntaeduilla (mobiilisovellus tai liikuntasetelit) ennen tunnin alkua. Seuraava Pitkä Yin pe 9.8 klo 17.30-19.30.

JALKAHUOLTO ti 13.8 klo 18-19. Jalkahuolto on tehokasta alaraajojen kuntoutusta, joka vaikuttaa koko kehoon. Tunnin harjoituksissa vahvistetaan jalkaterien lihaksia ja harjoitetaan liikkuvuutta, koko kehon liikehallintaa ja tasapainoa erilaisten pallojen ja kuminauhojen avulla. Arviolta ainakin 60% suomalaisista kärsii jonkinasteisesta jalkaterän virheasennosta. Yleisimmät syyt tähän ovat jalkojen lihasten passiivisuus, loukkaantumiset ja vääränlaiset kengät. Jalkaterän heikkouden on todettu aiheuttavan erilaisia kiputiloja joka puolella kehoa – ei siis vain alaraajoissa. Polvi-, lonkka-, lantio-, alaselkä jopa yläselkä- ja niska- ja hartiakivut voivat johtua jalkaterien huonosta kunnosta ja vääränlaisesta askelluksesta. Jalkahuolto sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille jalkojen hyvinvoinnista kiinnostuneille ja moninaisemmista vaivoista kärsiville. Jalkahuollon kertamaksu 15€/kerta. Harjoitteet on hyvä tehdä paljain jaloin. Voit ottaa mukaan oman jumppamaton mutta saat sen tarvittaessa lainaan myös Liikuttavalta.

GROUNDING YIN pe 6.9 klo 17.15-19.15. Grounding Yin -jooga on Yinjoogan rentouttaviin asanoihin yhdistettyä meridiaanien eli kehon energiakanavien, käsittelyä kevyesti hieroen ja painellen. Akupisteiden ja meridiaanien käsittelyn tekee ohjaaja ja harjoitus on aina pienryhmämuotoista, max. 7 henkilöä/ryhmä. Tunnin tarkoituksena on aktivoida ja tehostaa energiankiertoa kehossa monipuolisesti. Meridiaanien ja niissä sijaitsevien akupisteiden käsittely lisää ja tukee asanoiden hermostoa rauhoittavaa vaikutusta sekä kehon pyrkimystä kohti tasapainoisen tilan saavuttamista. Joogan ohjaa fysioterapeutti ja RYT200-joogaopettaja Miia Kuukka. Hinta 39 euroa. Tunti maksetaan verkkomaksuna tai liikuntaeduilla (mobiilisovellus tai liikuntasetelit) ennen tunnin alkua.

Mitä sinä haluaisit Liikuttavalla tapahtuvan tai haluaisitko itse järjestää jotain tapahtumia tai workshopeja? Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää!

KALEVALAINEN JÄSENKORJAUS – Kalevalainen jäsenkorjaus on kevyttä pehmytkudosten mobilisaatiohoitoa, jossa hoidon aikana käsitellään koko keho. Kalevalainen jäsenkorjaus tasapainottaa tuki- ja liikuntaelimistöä, vapauttaa kalvorakenteita ja kudoksia ja parantaa nivelien liikkuvuutta. Aineenvaihdunta myös helpottuu, kudosneste- ja verenkierto paranevat ja hermot vapautuvat mahdollisista pinnetiloista. Lisätietoa voit lukea kalevalaisen jäsenkorjauksen omalta välilehdeltä tästä

SYYSKAUDEN 2024 VIIKKOTUNTIEN AIKATAULU ajalla 11.8-19.12.2024. Syyskauden viikkotunnit ovat 17 kerran kokonaisuuksia, joissa mahdolliset poissaolot voi korvata kauden aikana muiden viikkotuntien vapailla paikoilla tai osallistumalla workshopeihin edullisemmalla hinnalla.

Tuntikuvaukset:

Vinyasa Flow jooga

Vinyasa jooga on dynaaminen joogalaji, jossa hengitys ja liike yhdistyvät ja synnyttävät näin virtaavan harjoituksen. Vinyasa harjoitus tuottaa lämpöä kehossa, kehittää voimaa, kestävyyttä, joustavuutta ja notkeutta. Vinyasa harjoitus lisää fyysisen voiman lisäksi myös mielen lujuutta ja rauhoittumista tähän hetkeen. Tunti on fyysinen mutta harjoitus tehdään aina lempeästi omaa kehoa kuunnellen. Sopii kaikille paitsi raskaana oleville. Et tarvitse aikaisempaa kokemusta joogasta. Tuntien sisältö ja harjoitussarjat vaihtelevat eri teemoin. Ota mukaasi oma juomapullo, joogablokki ja iloista mieltä, joogamaton saat tarvittaessa lainaan Liikuttavalta. Lämpimästi tervetuloa! Joogan ohjaa RYT 200 joogaohjaaja Miia Kuukka. Syyskauden hinta 220 euroa, sis. 17 kertaa.

CrossCore:

Kehonhallintaa, voimaa ja tasapainoa kehittävä tunti, jossa pääosin treenataan katosta roikkuvien CrossCore -voimanarujen avulla. Monipuolisia voima-, tasapaino-, ja liikkuvuusharjoitteita tarjolla eri liikevariaatioin kaiken tasoisille liikkujille. Tule ja haasta itsesi vähän erilailla, mihin olet ehkä tottunut! Kausi aloitetaan tekniikan kertauksella, eli mukaan voit tulla, vaikka sinulla ei olisi aiempaa kokemusta CrossCore treeneistä! Ota Core haltuun ja tule testaamaan narut! Mukaan oma juomapullo, sisäkengät/-tossut ja hikipyyhe. Ohjaajana Satu Rintamäki. Syyskauden hinta 220 euroa, sis. 17 kertaa.

Pilates&Venyttely:

Näillä tunneilla avaamme ja vahvistamme kehoa erilaisilla pilates- ja venyttelyliikkeillä. Teemme harjoitteet matolla rauhalliseen tahtiin. Käytämme oman kehon lisäksi välineinä mm. kuminauhoja, pilates- ja hierontapalloja sekä pilatesrullia. Nämä tunnit ovat kaikille sopivaa kehonhuoltoa ja kehon syvien tukilihasten vahvistusta, mitään ennakkotietoja ei tarvita. Tunnilla on tarjolla vaihtoehtoisia liikkeitä ja jokaiselle löytyy varmasti hyvä tapa parantaa omaa hyvinvointiaan. Mukaan oma juomapullo, kaikki välineet löytyvät Liikuttavalta lainaan tunnin ajaksi. Huom. tunnin kesto 70 min. Ohjaajana Satu Rintamäki. Syyskauden hinta 220 euroa, sis. 17 kertaa.

Pilates:

Pilates on kehonhallintamenetelmä joka vahvistaa tukilihaksia, syventää hengitystä, parantaa ryhtiä ja lisää voimaa. Pilates on rauhallinen, mutta tehokas flow harjoitus joka sopii kaikille (paitsi raskaana oleville). Et tarvitse aikaisempaa kokemusta lajista. Mukaan tarvitset vain joustavat vaatteet, vesipullon ja iloista mieltä. Voit ottaa mukaasi myös oman jumppamaton, mutta saat sen tarvittaessa myös lainaan Liikuttavalta. Tunnit ohjaa Pilates Health ohjaaja ja joogaopettaja Eeva-Maria Pasonen. Syyskauden hinta 220 euroa, sis. 17 kertaa.

Yin&Yang jooga:

Yin&Yang jooga on yhdistelmä liikkuvaa, dynaamista Flow joogaa ja rentouttavaa Yin joogaa. Tunnilla liikutaan hengityksen rytmissä, haastetaan tasapainoa ja vahvistetaan corea. Lopputunnista antaudutaan Yin joogan pitkäkestoisille venytyksille. Jooga lisää koko kehon liikkuvuutta ja laskee stressitasoja. Harjoitus tehdään omaa kehoa kuunnellen ja avojaloin. Tunti sopii kaikille, et tarvitse aiempaa kokemusta. Raskaana oleville tuntia ei suositella. Joogan ohjaa RYT 500 joogaohjaaja Eeva Maria Pasonen. Syyskauden hinta 220 euroa, sis. 17 kertaa.

Kuntopiiri:

Tehokas matalan kynnyksen lihaskuntotunti, jossa treenataan erityylisin kiertoharjoitteluin joko eri välineitä tai oman kehon painoa hyödyntäen. Kaksi peräkkäistä kertaa ovat aina samantyylisiä ja liikkeistä on tarjolla eri versiot, jotta jokainen saa kunto- ja taitotasoonsa sopivan treenin. Jos ei tule lähdettyä salille omatoimisesti, niin tule tekemään valmiiksi suunniteltua lihaskunto-ohjelmaa ohjaajan opastuksessa ja valvonnassa sekä mukavan pienryhmän kannustaessa. Tämä piiri on kaiken lisäksi vielä todella monipuolista ja hauskaa. Lihaskestävyyttä, voimaa ja aerobista kuntoa – liikkuvuutta unohtamatta. Mukaan oma juomapullo, sisäkengät ja hikipyyhe. Ohjaajana Satu Rintamäki. Huom. tunnin kesto 65min.Syyskauden hinta 220 euroa, sis. 17 kertaa.

Core&Kuula:

Näillä tunneilla keskitymme keskivartalon tukea lisääviin liikkeisiin sekä käytämme kahvakuulia monipuolisesti erilaisissa voima-, liikkuvuus-, kestävyys- ja kehonhallintaharjoitteissa. Joka tunti on vähän erilainen, etenemme kevään aikana progressiivisesti kohti haastavampia harjoitteita. Näille tunneille voi tulla ilman aiempaa kuulaharjoittelukokemusta. Kaikille löytyy oma tapa harjoitella. Näillä tunneilla saat varmasti tukea keskivartaloon, lihaskestävyyttä, liikkuvuutta sekä myös aerobista kuntoa kehitettyä. Mukaan oma juomapullo ja hikipyyhe. Ohjaajana Satu Rintamäki. Huom. tunnin kesto 65 minuuttia. Syyskauden hinta 220 euroa, sis. 17 kertaa.