fbpx
Skip to content

Ajankohtaista

TULEVAT WORKSHOPIT

BABYPILATES tiistaisin ja torstaisin klo 10.30-11.30, PERUTTU toistaiseksi.

FOOTBIC-HUOLTO perjantaina 16.4 klo 17.00-18.10. Footbic on tehokasta alaraajojen kuntoutusta, joka vaikuttaa koko kehoon. Footbic-harjoituksissa vahvistetaan jalkaterien lihaksia ja harjoitetaan liikkuvuutta, koko kehon liikehallintaa ja tasapainoa pehmeiden pallojen avulla. Arviolta 60% suomalaisista kärsii jonkinasteisesta jalkaterän virheasennosta. Yleisimmät syyt tähän ovat jalkojen lihasten passiivisuus ja vääränlaiset kengät. Jalkaterän heikkouden on todettu aiheuttavan erilaisia kiputiloja joka puolella kehoa – ei siis vain alaraajoissa. Polvi-, lonkka-, lantio-, alaselkä jopa yläselkä- ja niska- ja hartiakivut voivat johtua jalkaterien huonosta kunnosta ja vääränlaisesta askelluksesta.
Tule tutustumaan tähän hyvään ja tehokkaaksi koettuun kuntoutusmenetelmään. Footbic sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille jalkojen hyvinvoinnista ja moninaisemmista vaivoista kärsiville.
Varaa paikkasi tunnilta ajanvarausjärjestelmän kautta. Tunti toteutetaan 5-6 henkilön pienryhmänä. Hinta 15€.

LIIKKUVAN HIERONTAPÄIVÄ perjantaina 7.5 klo 9.30-16.30. Hieronta ja hyvinvointi Liikkuvan Anniina tekemässä Liikuttavalla hierontoja koko päivän. Varaa oma hieronta-aikasi Liikuttavana ajanvarausjärjestelmästä. Hieronta 40€/45min. Mikäli kaipaat pidempää käsittelyä, varaa kaksi peräkkäistä aikaa.

Mitä sinä haluaisit Liikuttavalla tapahtuvan tai haluaisitko itse järjestää jotain tapahtumia tai workshopeja? Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää!

KEVÄÄN 2020 VIIKKOTUNTIEN AIKATAULU ajalla 17.1-10.5.2021

Yksittäisiä paikkoja vapaana viikkoryhmissä. Tammikuun ajan voi vielä liittyä mukaan. Ota yhteyttä ja kysy vapaita paikkoja sähköpostitse tai puhelimella. Yksittäisiä kertakäyntejä ei sallita ryhmien ulkopuolisilta nyt kevään aikana. Keväällä ainoastaan ryhmissä mukana olevilla on oikeus käydä myös muilla viikkotunneilla kertamaksulla.

Tuntikuvaukset:

CoreMix: maanantaisin klo 16.50-17.50 ajalla 18.1-10.5.2021, ei 1.3 ja 5.4.

CoreMix on sykettä nostattava tunti, jossa alkulämmittelyn jälkeen teemme lyhyitä intensiivisiä HIIT/Tabata treenisarjoja. Oman kehonpainon lisäksi käytämme pääosin CrossCore naruja ja kahvakuulia välineinä. Mikäli jokin liikkeistä ei sovellu, ohjaaja antaa vaihtoehtoisia liikkeitä tilalle. Mukaan oma juomapullo ja hikipyyhe. Ohjaajana Satu Rintamäki. Hinta 165 euroa, sis. 15 kertaa.

CrossCore: tiistaisin klo 16.50-17.50 ajalla 19.1-4.5.2021, ei 2.3 ja sunnuntaisin klo 18.10-19.10 ajalla 17.1- 9.5, ei 28.2 ja 4.4

Kehonhallintaa, voimaa ja tasapainoa kehittävä tunti, jossa pääosin treenataan katosta roikkuvien CrossCore -voimanarujen avulla. Monipuolisia voima-, tasapaino-, ja liikkkuvuusharjoitteita tarjolla eri liikevariaatioin kaiken tasoisille liikkujille. Tule ja haasta itsesi vähän erilailla, mihin olet ehkä tottunut! Kausi aloitetaan tekniikan kertauksella, eli mukaan voit tulla, vaikka sinulla ei olisi aiempaa kokemusta CrossCore treeneistä! Ota Core haltuun ja tule testaamaan narut! Mukaan oma juomapullo, sisäkengät ja hikipyyhe. Ohjaajana Satu Rintamäki. Hinta 165 euroa, sis. 15 kertaa.

Pilates&Venyttely: sunnuntaisin klo 19.20-20.30 ajalla 17.1- 9.5, ei 28.2 ja 4.4 ja tiistaisin klo 19.20-20.30 ajalla 19.1-4.5.2021, ei 2.3

Näillä tunneilla avaamme ja vahvistamme kehoa erilaisilla pilates- ja venyttelyliikkeillä. Teemme harjoitteet matolla rauhalliseen tahtiin. Käytämme oman kehon lisäksi välineinä mm. kuminauhoja, pilates- ja hierontapalloja sekä pilatesrullia. Nämä tunnit ovat kaikille sopivaa kehonhuoltoa ja kehon syvien tukilihasten vahvistusta, mitään ennakkotietoja ei tarvita. Tunnilla on tarjolla vaihtoehtoisia liikkeitä ja jokaiselle löytyy varmasti hyvä tapa parantaa omaa hyvinvointiaan. Mukaan oma juomapullo, kaikki välineet löytyvät Liikuttavalta lainaan tunnin ajaksi. Huom. tunnin kesto 70 min. Ohjaajana Satu Rintamäki. Hinta 165 euroa, sis. 15 kertaa.

Vinyasa Flow jooga: maanantaisin klo 18.10-19.10 ajalla 18.1-10.5.2021, ei 1.3 ja 5.4

Vinyasa jooga on dynaaminen joogalaji, jossa hengitys ja liike yhdistyvät ja synnyttävät näin virtaavan harjoituksen. Vinyasa harjoitus tuottaa lämpöä kehossa, kehittää voimaa, kestävyyttä, joustavuutta ja notkeutta. Vinyasa harjoitus lisää fyysisen voiman lisäksi myös mielen lujuutta ja rauhoittumista tähän hetkeen. Tunti on fyysinen mutta harjoitus tehdään aina lempeästi omaa kehoa kuunnellen. Sopii kaikille paitsi raskaana oleville. Et tarvitse aikaisempaa kokemusta joogasta. Tuntien sisältö ja harjoutussarjat vaihtelevat eri teemoin. Ota mukaasi oma juomapullo ja iloista mieltä, joogamaton saat tarvittaessa lainaan Liikuttavalta. Joogan ohjaa RYT 200 joogaohjaaja Miia Kuukka. Lämpimästi tervetuloa! Hinta 165 euroa, sis. 15 kertaa.

Yin jooga: maanantaisin klo 19.25-20.25 ajalla 18.1-10.5.2021, ei 1.3 ja 5.4

Yin jooga on rauhallinen, palauttava ja helppo joogalaji, jossa lihasten sijasta venytetään sidekudosta. Jooga-asanoissa viivytään pidempään (useita minuutteja) ja näin edistämme sidekudosalueitten aineenvaihduntaa, liikkuvuutta ja energiansaantia. Sidekudosta on kehossamme joka puolella, erityisesti lantion ja ristiselän alueella johon yin harjoitus eniten vaikuttaa. Fyysisen harjoituksen lisäksi yin jooga on voimakas mielenharjoitus joka auttaa meitä pysähtymään ja antaa voimaa stressaavassa ja kiireisessä elämäntilanteessa. Tunti sopii kaikille, et tarvitse aikaisempaa kokemusta joogasta. Ota mukaasi vesipullo ja halutessasi oma matto/viltti/joogablokki, joogamaton ja viltin saat tarvittaessa lainaksi myös Liikuttavalta. Joogan ohjaa RYT 200 joogaohjaaja Miia Kuukka. Lämpimästi tervetuloa! Hinta 165 euroa, sis. 15 kertaa.

PhysioPilates: keskiviikkoisin klo 18.00-19.10 ajalla 20.1-5.5.2021, ei 3.3

PhysioPilates on fysioterapeutin ohjaamaa pilatesharjoittelua. PhysioPilates-harjoitteilla opitaan mm. käyttämään kehon lihaksia optimaalisesti, jolloin liian yliaktiiviset lihakset rentoutuvat ja keskivartalon ryhtiä tukevat lihakset vahvistuvat. Näin edistetään parantuneen kehonhallinnan kautta omaa hyvinvointia. PhysioPilates-harjoittelu sopii kaikille pilateskokemuksesta tai terveysongelmista riippumatta. Ohjaaja antaa tunnilla vaihtoehtoisia tapoja liikkeiden suorittamiseen. PhysioPilates-harjoittelu sopii erinomaisesti kehonhuoltomenetelmäksi muun liikuntaharjoittelun oheen. Tunnit ohjaa fysioterapeutti ja PhysioPilates ohjaaja Elina Torro. Huom. tunnin kesto 70min. Hinta 165 euroa, sis. 15 kertaa.

Liikkuva selkä: keskiviikkoisin klo 19.20-20.30 ajalla 20.1-5.5.2021, ei 3.3

Näillä tunneilla keskitytään selän, niska- ja hartiaseudun sekä keskivartalon lihasten hyvinvointiin. Tavoitteena on vahvistaa keskivartalon lihaksia, vähentää lihaskireyksiä ja parantaa kehonhallintaa ja ryhtiä. Harjoittelun ohessa saat myös vinkkejä selkäongelmien ennaltaehkäisyyn ja selän hyvinvoinnin ylläpitoon. Tunnin ohjaa fysioterapeutti ja PhysioPilatesohjaaja Elina Torro. Huom. tunnin kesto 70 minuuttia. Hinta 165 euroa, sis. 15 kertaa.

Kuntopiiri: torstaisin klo 17.30-18.35 21.1-6.5.2021, ei 4.3

Tehokas matalan kynnyksen lihaskuntotunti, jossa treenataan erityylisin kiertoharjoitteluin joko eri välineitä tai oman kehon painoa hyödyntäen. Kaksi peräkkäistä kertaa ovat aina samantyylisiä ja liikkeistä on tarjolla eri versiot, jotta jokainen saa kunto- ja taitotasoonsa sopivan treenin. Jos ei tule lähdettyä salille omatoimisesti, niin tule tekemään valmiiksi suunniteltua lihaskunto-ohjelmaa ohjaajan opastuksessa ja valvonnassa sekä mukavan pienryhmän kannustaessa. Tämä piiri on kaiken lisäksi vielä todella monipuolista ja hauskaa. Lihaskestävyyttä, voimaa ja aerobista kuntoa – liikkuvuutta unohtamatta. Mukaan oma juomapullo, sisäkengät ja hikipyyhe. Ohjaajana Satu Rintamäki. Huom. tunnin kesto 65min. Hinta 165 euroa, sis. 15 kertaa.

Core&Kuula: torstaisin klo 18.45-19.50, 21.1-6.5.2021, ei 4.3

Näillä tunneilla keskitymme keskivartalon tukea lisääviin liikkeisiin sekä käytämme kahvakuulia monipuolisesti erilaisissa voima-, liikkuvuus-, kestävyys- ja kehonhallintaharjoitteissa. Joka tunti on vähän erilainen, etenemme kevään aikana progressiivisesti kohti haastavampia harjoitteita. Näille tunneille voi tulla ilman aiempaa kuulaharjoittelukokemusta. Kaikille löytyy oma tapa harjoitella. Näillä tunneilla saat varmasti tukea keskivartaloon, lihaskestävyyttä, liikkuvuutta sekä myös aerobista kuntoa kehitettyä. Mukaan oma juomapullo ja hikipyyhe. Ohjaajana Satu Rintamäki. Huom. tunnin kesto 65 minuuttia. Hinta 165 euroa, sis. 15 kertaa.